מכירים את זה שהקמתם אתר, השקעתם בו הרבה, אבל הוא לא עושה את העבודה שלשמה הקמתם אותו, למכור???
כן. יש סוגים שונים של אתרים ברשת, כשלכל סוג – מטרה שנקבעה מלכתחילה.
אם יש לכם אתר או שאתם רוצים להקים אתר והמטרה שלכם היא למכור – הכתבה הזו תעניין אתכם.
במאמר הזה אני מדברת על אתר שיווקי.
מהו אתר שיווקי, מה המאפיינים שלו ומה הוא יכול להועיל לנו, בעלי העסקים הקטנים.
קודם כל, מה הוא לא?
אתר שיווקי הוא לא אתר תדמיתי.
ההבדל העיקרי בין השניים הוא שאתר תדמיתי נועד כדי לתת גיבוי תדמיתי לעסק. לעומתו, מטרתו העיקרית של האתר השיווקי היא: למכור את המוצרים / שירותים של העסק.
אז מה זה, בעצם, אתר שיווקי?
אתר שיווקי הוא
- אתר דינמי שמעורר ומניע את הלקוחות לפעולה.
- אתר שמתמקד במתן מענה לצרכים של הלקוחות
- אתר שמבליט את המוצרים של העסק
- אתר שיש בו טפסי הרשמה שבונים עבור בעל העסק את רשימת התפוצה - כלי שיווקי מעולה.
- אתר שמתמקד בחומר מעניין ורלוונטי שהעיקר בו הוא המידע שהלקוח צריך על מנת לרכוש את המוצר.
- אתר בו העיצוב מעביר ומחזק את המסר השיווקי.
- אתר שניתן לרכוש דרכו מוצרים.
מהם המאפיינים של האתר השיווקי?
- פרטי יצירת קשר נמצאים כבר בעמוד הבית, בכמה מקומות ובצורה מאד ברורה
- בעמוד הבית יש סרטון המציג את בעל העסק על מנת שנוכל להכיר אותו
- בעמוד הבית יש טופס הרשמה לרשימת תפוצה תוך הזמנת הנרשמים לקבל מתנה חינמית מועילה.
- עמודי האתר מוקדשים למוצרים / שירותים של העסק. כל עמוד כזה נותן את כל המידע הרלוונטי על המוצר כדי שהלקוח יוכל לרכוש.
- יש אפשרות לרכישה אונ-ליין, מיידית
- עמוד המלצות וחוות דעת על המוצר, שירות ובעל העסק
האתר השיווקי בנוי בצורה אופטימלית לקידום בגוגל והפעילות השיווקית של בעל העסק תתמקד בהזרמת תנועה לאתר בדרכים שונות.
אתר שיווקי הוא דרך מצוינת למכור את המוצרים של העסק בין אם הם מוצרים או שירותים פיזיים ובין אם הם מוצרים דיגיטליים.
עסקים שיש להם אתר תדמיתי לא צריכים לסגור אותו...
כדאי ומומלץ להקים אתר מכירה שיווקי ספציפי למוצרים של העסק.